ناکامی حرف اول ورزش کرمان در نود
 
باشگاه مس کرمان
باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان
دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 1:29 ::  نويسنده : آرش

 

سال سیاه

سال 90 برای آن هایی که ورزش کرمان را دنبال می کردند از آن سال هایی شد که هیچ گاه نخواهند خاطره آن را به یاد بیاورند! اکثریت تیم های کرمانی در رشته های گوناگونو و در لیگ های مختلف با شایستگی تمام رده های آخر جدول را به خود اختصاص دادند تا حریفان تیم های کرمانی از رویارویی با آن ها بسیار خرسند باشند! اگر در این میان تنها لیگ برتر فوتبال بانوان ایران را یک استثنا تلقی کنیم بررسی سایر لیگ هایی که در آن تیم های کرمانی حضور داشتند چیزی جز شرمندگی را از آن ساکنین این استان نخواهد کرد! اکثر تیم های کرمانی مشکل مالی داشتند و طبیعی بود در سالی که اداره تربیت بدنی کرمان هم جیبش خالی تر از همیشه باشد، ورزش کرمان هم مجبور به پوشیدن مندرس ترین لباس هایش باشد تا با بدترین شمایل در کشور خودنمایی کند! در این شرایط هیچ ناجی هم پیدا نشد که دست ورزش کرمان را بگیرد و هر زمان صحبت از کمک مالی به ورزش در نهادهای مختلف می شد، اخم ها به شدیدترین شکل ممکن در هم کشیده می شد تا ورزش کرمان هیچ گاه در این فصل به خوشبختی نرسد. نگاهی کوتاه به وضعیت تیم های کرمانی و نتایج آن ها در سال نود نشان می دهد تا چه حد این سال برای ورزش کرمان مملو از خاطره های سیاه و تلخ بود.

     

لیگ برتر فوتبال مردان: کورس کرمانی ها در پائین جدول

زمانی که کرمانی ها در اوج شگفتی صاحب دو تیم در لیگ برتر فوتبال شدند خیلی زود خود را با اصفهانی ها مقایسه کردند و همانند مردم نصف جهان رویای کورس قهرمانی سپاهان و ذوب آهن را برای مس کرمان و مس سرچشمه می دیدند. اما با شروع بازی های لیگ برتر مشخص شد که آن ها خیلی خوشبینانه به فضیه نگاه کرده بودند چراکه آن ها می بایست همانند مردم خراسان برای دو مس همانند دو تیم پیام و ابومسلم کورس این دو تیم را در پائین جدول نگاه کنند و با نتایج این دو تیم در هر هفته حرص را روی حرص در دل خود تلمبار کنند! دو تیم کرمانی در لیگ برتر فوتبال مردان اوج ناامیدی را برای هم استانی های خود به ارمغان آوردند و در سر لیست ورزش استان و معتبر ترین لیگ ورزشی ایران قرار بر خلق افتخار آفرینی برای کرمانی ها از سوی دو تیم نبود و از همان ابتدا فصل تیم مس سرچشمه در قعر جدول جا خوش کرد و تیم مس کرمان هم هیچ گاه نتوانست حتی نیمه بالای جدول و یک رتبه تک رقمی را تجربه کند!

لیگ دسته اول فوتبال مردان: اوج خوشبتی در بقای کرمانی ها

اوضاع در لیگ دسته اول فوتبال کشور هم برای تیم های استان کرمان بهتر نبود و دو تیم مس سرفسنجان و گل گهرسیرجان هم هیچگاه بساط افتخار آفرینی مردم استان را فراهم نکردند. تیم گل گهر که بازی ها را فراتر از انتظار شروع کرد در ادامه بازی ها، پیش بینی ها را در رابطه با خود خیلی زود تحقق بخشید و پله به پله از بالای جدول سقوط را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد تا جایی که سیرجانی ها که در ابتدای فصل صحبت از صعود می کردند حالا به بقا در بازی ها راضی شدند! تیم مس رفسنجان هم که سنت تیم های مسی را در این فصل خیلی خوب در لیگ یک ادامه داد و بازی ها را با قعر نشینی آغاز کرد و هرچند موفق شد خود را چند پله ای بالا بکشد اما هنوز خطر سقوط سایه خود را از روی سر این تیم کم نکرده است تا این تیم هم زجری شود بالای همه زجرهای ورزش دوستان کرمانی.

لیگ برتر هندبال مردان: یاد گذشته ها به خیر

در حالی که کرمانی ها عادت داشتند حداقل در لیگ برتر هندبال مردان حداقل هر هفته از بخش های مختلف اخبار ورزشی خبرهای خوش بشنوند، این رشته هم در این فصل حسابی کرمانی ها را ناامید کرد و دو تیم شهرداری و مس اصلا نتوانستند چهره مقتدر سال های قبل خود را داشته باشند. کرمانی ها از طریق هندبال همواره مرزهای ورزش آسیا را برای خود باز می کردند اما در سال نود تیم شهرداری که تا روز آخر به زور قسم و آیه برای خود اسپانسر جور کرد و بقای خود را در لیگ برتر تثبیت کرد و مسلم بود در این شرایط باید هم چهره یک تیم زمین خورده را در طول مسابفات داشته باشد که از آن شهرداری ترسناک سابق در لیگ برتر هندبال فقط نامش را یدک بکشد. تیم مس هم که با ادعای زیاد وارد مسابقات شد و اگر به قهرمانی فکر نمی کرد به کسب سهمیه آسیا حتما می اندیشید، در خوشبینانه ترین حالت از رتبه چهارم فراتر نمی رفت تا این تیم هم هواداران کرمانی خود را به شدت ناامید کرده باشد. لیگ برتر هندبال مردان هم چیزی جز سرخوردگی برای کرمانی ها چیزی نداشت!

لیگ برتر والیبال: اف سی هالیوود دستی

اما به طور قطع و یقین لقب پر ماجرا ترین ایم این فصل کرمانی ها با شایستگی تمام به تیم هیات والیبال کرمان داده می شود که هر هفته با نتایجش فقط خنده استهزاء را نصیب همشهریانش می کرد! تیم والیبال کرمان پس از اینکه اصلی ترین دلسوز خود یعنی رئیس هیات والیبال کرمان را در سانحه تصادف از دست داد به روزگاری دچار شد که حتی احساس ترحم سایر رقیبانش را هم برانگیخته بود. اتفاقات عجیب و غریب آن هم به عظیم ترین شکل خود در این تیم کم رخ نداد و از کتک کاری به اکشن ترین حالت خود گرفته تا در خیابان خوابیدن بازیکنان این تیم به گفته خودشان از بابت بی پولی همه سبب شده بود که این تیم سوژه مناسب برای برنامه های طنز باشد تا جایی که بازگو کردن ماجراهای این تیم بدون حتی کوچکترین تغییر موج خنده را به خانه های ایرانی ها ببرد! به هر شکل این تیم به دسته یک سقوط کرد تا معلوم شود اگر قرار است تیمی بدون کوچکترین برنامه ریزی فقط در مسابقات لیگ برتر حضور فیزیکی داشته باشد، همان به طور کلی حاضر نشود و مهر انحلال به پیشانی اش بخورد خیلی بهتر و محترمانه تر است! واقعا باید به مسئولین تبریک گفت که سیستم مرگ گرفتن و راضی شدن به تب را به صورت وارانه کاملا خوب اجرا کردند و حالا این تب آنقدر داغ شده است که ملت به همان مرگ راضی شده اند!

لیگ برتر واترپلو: کرمانی ها را به مسابقات راه ندادند

مردم کرمان زمین که همه گونه تحقیر را در این فصل از نتایج داخل زمین تجربه کرده بودند انتظار همه گونه رخ دادی را داشتند غیر از این نمونه از تحقیر غیر فنی! تیم واترپلو کرمان در حالی خود را برای شرکت در مسابقات لیگ برتر آماده می کرد ناگهان با حکم فدراسیون از شرکت در این مسابقات منع شد! علت واقعا مایه تاسف و تحیر بود... استان کرمان با این حجم از سرمایه و فراروانی های اقتصادی یک استخر مناسب برای میزبانی این مسابقات در اختیار نداشت و نمی توانست در هیچ کی از استخرهای کرمان از تیم های شهرهای دیگر پذیرایی کند...! به همین راحتی تیم واترپلو کرمان از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد تا مردم کرمان این نمونه از شکست های خارج از زمین را هم تجریه کنند تا کمبودی در این زمینه نداشته باشند!

لیگ برتر تکواندو: ضربه ها یکی پس از دیگری در صورت کرمانی ها

تیم مس کرمان روزگاری حرف اول را در تکواندو کشور می زد و این تیم در کنار تیم هایی مثل پاس برای قهرمانی می جنگید. اما به لطف سال خوش ورزش کرمان! این تیم هم در لیگ این فصل از قعر جدول تکان نخورد و تیمی که روزگاری با امثال هادی ساعی نام کرمان را در این رشته سرافراز می کرد در پائین جدول این لیگ در این فصل دست از خودنمایی بر نمی داشت! هر هفته هم اوضاع برای این تیم بدتر می شد و مشت و لگدهای بیشتری بود که تکواندوکاران این تیم به نیابت از مردم کرمان در سر و صورت خود تحمل می کردند.

لیگ برتر هندبال زنان: اشک و لبخند برای کرمانی ها

اوضاع ورزش برای زنان کرمانی کمی بهتر است و آن ها در کنار همه ناکامی هایشان مواردی برای افتخار کردن هم دارند. در لیگ برتر هندبال تیم زیتون کرمان که البته فقط نام کرمان را یدک می شکد و تمامی عوامل و اکثریت بازیکنان خود را از اصفهان می بیند در رده دوم جدول قرار دارد. اما به هر حال پیروزی های این تیم به نام کرمانی ها ثبت می شد تا سرها در این شهر کمی از شانه فاصله بگیرد. اما در همین لیگ دیگر تیم کرمانی یعنی شهرداری عظم خود را برای نشستن در پائین جدول جذم کرده است و بانوان هندبالیست شهرداری با شکست های پیاپی خود بازهم کرمانی ها را در این رشته شرمنده خود کردند. درد آن ها نیز همانند خیلی از این تیم های ناکان از بی پولی نشات گرفته است.

لیگ برتر والیبال زنان: کرمانی ها با پول زنده می مانند

در این لیگ هم تیم شهرداری راه ورزش کرمان را به خوبی ادامه داد و رسما جواز سقوط به دسته یک را خیلی زود از آن خود کرد. خبر باخت های این تیم نیز هر هفته مخابره می شد تا عدالت در این زمینه به بهترین شکل میان مردان و زنان کرمانی برقرار باشد! حالا به تیم سقوط کرده شهرداری خبر داده اند که اگر فصل آینده هیچ تیم دیگری حاضر نباشد در شهرهای دیگر برروی زنان والیبالیستش سرمایه گذاری کند و کرمانی ها همچنان مایل به تیم داری باشند با لطف فدراسیون والبیال می توانند در بازی های لیگ برتر همچنان بازی کنند و احتمالا سهمیه سقوط را همچنان حفظ کنند!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید شما نویسنده این وبلاگ باشید!!! بله تعجب نکنید با عضویت در این وبلاگ که خیلی ساده و رایگان است میتونید خیلی ساده مطالبتون رو برای ما و همه ی ورزش دوستان ایران بفرستید . در ضمن با عضویت در خبرنامه وبلاگ میتونید هر هفته از آخرین اخبار باشگاه و وبلاگ باخبر بشید راستی نظر فراموش نشه و اگه توی نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید خوشحال میشم . . . .
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان و آدرس meskerman.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان